koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
rk3902
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Raumklang
Nr katalogowy: RK 3902
Nośnik: 1 CD
Data wydania: marzec 2021
EAN: 4018767039023
60,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: renesans
Obszar (język): flamandzki
Rodzaj: msza

Ockeghem: Missa Prolationum

Raumklang - RK 3902
Wykonawcy
L’Ultima Parola:
Axelle Bernage, voice
Bernd Oliver Fröhlich, tenor
Olivier Coiffet, tenor
Guillaume Olry, bass
Nagrody i rekomendacje
 
Classica 4 Preis der Deutschen Schallplattenkritik
 
Kyrie I
Christe
Kyrie II
Gloria
Credo
Sanctus
Agnus dei I
Agnus dei II
Agnus dei III
Mort tu as navré
Czterech wokalistów zespołu L’ultima Parola podjęło się niezwykle ambitnego zadania. Twórczość Johannesa Ockeghema (ca.1420-1597) obfituje w rozmaite muzyczne szyfry i zawiłości, przez to jest wyjątkowo trudna wykonawczo, ale także w odbiorze. Missa Prola-tionum to dla muzyki renesansu podobne dzieło, jak dla muzyki baroku Kunst der Fuge Jo-hanna Sebastiana Bacha. Msza złożona z samych kanonów, a zatem gęsta struktura ściśle polifoniczna. Jest niewielu artystów, którzy podejmują się jej wykonania, a tym bardziej w pojedynczej obsadzie. Ale dzięki tej przejrzystości brzmienia możemy dostrzec jej wyjątkowo zrównoważone piękno. Intonacja nienaganna, zadowoli najbardziej wymagających słuchaczy.


The Missa Prolationum is one of the most ambitious and fascinating works in musical history, comparable, for example, with Bach’s Art of Fugue. It is performed only very seldom owing to its horrendous difficulty. Only few people know today that Johannes Ockeghem was as important for the whole of Renaissance music as were Leonardo and Michelangelo for their arts. The entire Mass is constructed entirely of canons. The listener is especially fascinated and challenged by the unprecedented and still unique part writing.

Ensemble “L’ultima parola”, which was founded expressly for this recording, delights with its balanced, absolutely congenial concept of the music and poetry, its tonal beauty and intonation.

Recording: 17-18 May 2019 at Christuskirche, Berlin-Oberschöneweide.

Czterech wokalistów zespołu L’ultima Parola podjęło się niezwykle ambitnego zadania. Twórczość Johannesa Ockeghema (ca.1420-1597) obfituje w rozmaite muzyczne szyfry i zawiłości, przez to jest wyjątkowo trudna wykonawczo, ale także w odbiorze. Missa Prola-tionum to dla muzyki renesansu podobne dzieło, jak dla muzyki baroku Kunst der Fuge Jo-hanna Sebastiana Bacha. Msza złożona z samych kanonów, a zatem gęsta struktura ściśle polifoniczna. Jest niewielu artystów, którzy podejmują się jej wykonania, a tym bardziej w pojedynczej obsadzie. Ale dzięki tej przejrzystości brzmienia możemy dostrzec jej wyjątkowo zrównoważone piękno. Intonacja nienaganna, zadowoli najbardziej wymagających słuchaczy.
Alina Mądry - Audio Video 04-2021

Zobacz także:

  • PAS 1146
  • PAS 1109
  • COR 16048
  • AVI 8553530
  • CDA 68308
  • CC 72951
  • ARS 38641
  • 0022011KAI
  • HC 23064
  • CDA 68401/2